جرأت دیوانگی


من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست

تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

انگار مدتی است که احساس می کنم 
خاکستری تر از دو سه سال گذشته ام 
احساس می کنم که کمی دیر است 
دیگر نمی توانم 
هر وقت خواستم
در بیست سالگی متولد شوم 
انگار 
فرصت برای حادثه 
از دست رفته است 
از ما گذشته است که کاری کنیم 
کاری که دیگران نتوانند 
فرصت برای حرف زیاد است 
اما 
اما اگر گریسته باشی...
آه ...
مردن چه قدر حوصله می خواهد 
بی آنکه در سراسر عمرت 
یک روز ، یک نفس
بی حس مرگ زیسته باشی !
انگار 
این سالها که می گذرد
چندان که لازم است 
دیوانه نیستم 
احساس می کنم که پس از مرگ 
عاقبت 
یک روز 
دیوانه می شوم !
شاید برای حادثه باید 
گاهی کمی عجیب تر از این 
باشم 
با این همه تفاوت 
احساس می کنم که کمی بی تفاوتی
بد نیست
حس می کنم که انگار 
نامم کمی کج است 
و نام خانوادگی ام ، نیز
از این هوای سربی 
خسته است 
امضای تازه ی من 
دیگر 
امضای روزهای دبستان نیست 
ای کاش 
آن نام را دوباره 
پیدا کنم 
ای کاش
آن کوچه را دوباره ببینم آنجا که ناگهان 
یک روز نام کوچکم از دستم 
افتاد 
و لابه لای خاطره ها گم شد 
آنجا که 
یک کوذک غریبه 
با چشم های کودکی من نشسته است 
از دور 
لبخند او چه قدر شبیه من است !
آه ، ای شباهت دور!
ای چشم های مغرور !
این روزها که جرأت دیوانگی کم است 
بگذار باز هم به تو برگردم !
بگذار دست کم 
گاهی تو را به خواب ببینم!
بگذار در خیال تو باشم!
بگذار ...
بگذاریم!
این روزها
خیلی برای گریه دلم تنگ است !

 

از: قیصر امین‌پور

 

 



نظرات شما عزیزان:

معصومه = luw,li
ساعت21:10---27 ارديبهشت 1393
فاطمه جاااان من دو تا نظر گذاشته بودم فی الواقع اون نظر دومم بود :| و کاملا عامدانه نظر رو گذاشته بودم و اینکه نظر اولم این بود :

خوشم باشه چشم منو دور دیدی شعر زدی بدون اینکه منشن کنی چه شخصی برات فرستادتش و اونم بنده خدا،خودش تو چه وضعیت مضطرانه ای بوده و این رو فرستاده.



الان فک کردی پیگرد قانونی نداره میتونی هرچی خواستی بزنی هیچ اسمس از منبع ارسال نیاری؟فک کردی این بچه ولی نداره؟قربون قد و بالای رعنااا!!!ش برم مظلوم گیر آوردن

پ.ن : بی ذوق صوتش خوب بود :

gigpars.com/upload/0sr4_engar_modatist-reza.mp3

پی کامنت : خووبه یه کپی از نظراتی که واست میذارم واسه بچه هام نگه میدارم و گرنه چجوری متونستم دوباره این نظر رو بذارم؟خخخ دیدی ضایع خودتی و نتونستی مچ بگیری؟:پی
پاسخ: واقعا فکر میکنی خیلی نظرات خفنی میذاری؟؟؟ نه چی تو اون خزعولات میبینی که میخوای برا بچه‌ات نگه داری! اون طفل معصوم مادر میخواد نه مچرت! اصن میرم دادگاه شکایت میکنم که صلاحیت بزرگ کردن بچه نداری بچه‌اتو میگیرم ازت تا بدبخت نشه! آدم باس از حالا به فکر بچه‌هاش باشه که حرف برا گفتن بهشون داشته باشه! من هی میگم بیا بریم یه کار خلاف هیجان‌انگیز بکنیم که پس‌فردا بچه‌هامون بشینن پای حرفامون با ما احساس نزدیکی کنن! حالا تو هی بیا نظر بذار! آینده‌نگری رو از من بیاموز! ای آینده ننگر چرّات! و در نهایت هم: برو از خدا بترس که عنقا را بلند است آشیانه!


لوو،لی!!
ساعت19:20---27 ارديبهشت 1393

چون دختر خوبی بودی اینم یه شعر خوب :دی



اشکش چکید و دیگرش آن آبرو نبود



از آب رفته هیچ نشانی به جو نبود



مژگان کشید رشته به سوزن ولی چه سود



دیگر به چاک سینه مجال رفو نبود



دیگر شکسته بود دل و در میان ما



صحبت بجز حکایت سنگ و سبو نبود



او بود در مقابل چشم ترم ولی



آوخ که پیش چشم دلم دیگر او نبود



حیف از نثار گوهر اشک ای عروس بخت



با روی زشت زیور گوهر نکو نبود



اشکش نمی‌مکیدم و بیمار عشق را



جز بغض شربت دگری در گلو نبود



آلوده بود دامن پاک و به رغم عشق



با اشک نیز دست و دل شستشو نبود



از گفتگو و یاد جفا کردنم چه سود



او بود بی‌وفا و در این گفتگو نبود



ماهی که مهربان نشد از یاد رفتنی است



عطری نماند از گل رنگین که بو نبود



آزادگان به عشق خیانت نمی کنند



او را خصال مردم آزاده خو نبود



چون عشق و آرزو به دلم مرد شهریار



جز مردنم به ماتم عشق آرزو نبود


پاسخ: خب! درسته شعر شعر خوبیه و کلی چسبید و  همه این حرفا! ولی با این ضایگی که تو غافل از زبان کیبوردت اسم میزنی و آتو میدی به من... لوولی جونم کلا به حاشیه کشوندی این شعر قشنگت رو! الان تو این هیرو و ویر ارسال گزارش RFID بیش از این نمی‌تونم بهت گیر بدم. این فقره خرد خرد باهات حساب میکنم. برو حالشو ببر!



زمزم
ساعت11:50---23 ارديبهشت 1393
این که قیصر منهههههه!

نباید با من در میون بزاری بعد بزاریش تو وبلاگت؟؟؟

نمیگی من غیرت دارم!!!
پاسخ:اوخ اوخ... من فک کردم خودش بهت میگه!!... شرمنده... دونقطه-خخخخخخ :|


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, 19:2 توسط فاطمه صلاحی| |